Históricos Alfa Romeo 1.06: Los Monoposto GP 8C, los 12C y los 16C

Doctor Hackenbush

"No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"

Doctor Hackenbush dijo:

[…]


Parece que no queda duda de que de una u otra forma [el Alfa Romeo 412 Spider Vignale] ha desaparecido… asi que lo único que nos queda de él probablemente sea esta réplica con motor 2500.

• Alfa Romeo 2500 Spider Vignale ‘51 Réplica


Foto proporcionada por 2000 Touring SP

[…]
Alfa Romeo 6C 2500 SS 'Barchetta' Serie III





















Salud 8)
 

Doctor Hackenbush

"No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"

Lo subastará RM Sotheby’s en febrero de 2017 durante la retrmobile: Precio estimado entre 3,6 y 4,6 millones de euros.

Alfa Romeo Tipo B P3 8C 2900 Doble Supercargador 'Scuderia Ferrari' (1934)










Salud 8)
 

Doctor Hackenbush

"No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"

DrCooper dijo:
A subasta un Alfa Romeo Tipo B P3 de 1931 de la Scuderia Ferrari
-Una unidad restaurada de las nueve que se fabricaron
-Será el Alfa Romeo más caro que jamás se ha subastado
-Cuenta con toda la documentación necesaria para competir




Todo apunta a que en París caerá el martillo por el Alfa Romeo más caro jamás subastado. Se trata de un Tipo B P3 de 1934, una unidad de la Scuderia Ferrari totalmente restaurada, y una de las nueve que se fabricaron. Además, está listo para competir en carreras de vehículos históricos de la FIA.
Puede que sea uno de los coches de competición más bonitos nunca visto. Hablamos del Alfa Romeo Tipo B P3 diseñado por Vittorio Jano en 1931 y evolucionado en 1934, un coche que llevaron a la gloria pilotos como Tazio Nuvolari. Hoy, 75 años después, un ejemplar restaurado de los nueve que se fabricaron está a la venta.
Este coche tiene muchas opciones para convertirse en el Alfa Romeo más caro que jamás se ha subastado. Monta un propulsor de 2.9 litros y ocho cilindros en línea sobrealimentado por un compresor que funciona a la perfección. Con una potencia de 200 caballos, este monoplaza clásico de los años previos a la Segunda Guerra Mundial disputaba con fiabilidad los Grandes Premios de la época de la mano de la Scuderia Ferrari –con Enzo Ferrari al mando–, que gestionaba el equipo de competición de Alfa Romeo. Este modelo ganó el Gran Premio de Italia de 1931 en Monza y logró varias victorias en los Grandes Premios de Alemania y Francia. Además, fue uno de los primeros monoplaza de la marca del 'biscione' y sustituyó al exitoso Alfa Romeo Tipo P2.
Respecto a la unidad que protagoniza este artículo, si su futuro propietario quisiera probarlo en competición, cuenta con toda la documentación necesaria para competir en Grandes Premios de vehículos históricos autorizado por la FIA.
La casa de subastas RM Auctions espera que las pujas por este clásico de la competición alcancen –en febrero del año que viene– un precio de entre 3,6 y 4,6 millones de euros, una cifra que convertiría a este coche en el Alfa Romeo más caro de la historia. Y a juzgar por su aspecto, le haría justicia.
 

Doctor Hackenbush

"No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"

Alfa Romeo Tipo B - P3 Serie II 8C 2900 Compressore (1934)









Salud 8)
 

Doctor Hackenbush

"No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"

Alfa Romeo Tipo B-P3/34 #16 de Luis Chirón en el GP de Mónaco de 1934


Salud 8)
 

Doctor Hackenbush

"No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"

Doctor Hackenbush dijo:


Tres AR Tipo B-P3/35 en la salida del GP de Mónaco de 1935 en una fotografía realizada por Jacques-Henri Lartigue.
#18. René Dreyfus, #14 Raymond Sommer, #16 Louis Chiron,
#26 Goffredo Zehender (Maserati 8CM) #28 Piero Dusio (Maserati 8CM)



Salud 8)
 

Doctor Hackenbush

"No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"

Alfa Romeo Tipo C 8C/35 #28 de Giuseppe Farina
tras el choque en el que falleció M. Lehoux en el GP de Deauville (1936)





Salud 8)
 

Doctor Hackenbush

"No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"

Tipo B-P3 de 1934 de récord:

https://www.motorpasion.com/alfa-romeo/nuevo-record-alguien-ha-pagado-3-92-millones-de-euros-por-este-alfa-romeo-tipo-b-p3


Salud 8)

Toda la información de la subasta: http://rmsothebys.com/pa17/paris/lots/1934-alfa-romeo-tipo-b-p3/1691507

 

alfa

Administrador
Miembro del equipo

Johnny Mauro and an Alfa Romeo Tipo 308 at Pikes Peak




Johnny Mauro Pikes Peak Hill Climb 1948

The story began in 1938

The second world war was looming and the Grand Prix organization needed to make changes. A new 3 litre engine class size was implemented for 1938. In Milan Italy the Alfa Romeo company ,would build four cars for the new class. The 308 or 8C-308 was born. The cars were entered in the Pau Grand Prix, the Tripoli Grand Prix and the Millie Miglia. With just a few hill climb wins and a couple second place finishes overseas the results were not a great success in 1938-1939 . The next stop would be the Indy 500 .

Serial number 422022 (maybe)

The history line is confirmed on the car but the serial number is a maybe. This Tipo 308 was raced at the Indy 500 in 1940 by Chet Miller placed 17th, 1941 Louis Durant placed 6th, and Walt Brown in 1947 with a 7th place at Indy. Not bad for a car built in 38.

Johnny Mauro a native of Denver Colorado a used car dealer, bought the car in 1948 just days before Indy. He raced it at the Indianapolis 500, ended up with an 8th place finish after being relieved as driver by Louis Durant. Prize money was enough to cover his cost of the car and his entry They would attempt to qualify for Indy two more times 1949 and 1950 but didn’t make the field. Top qualifying speed for the car was by Mauro in 1948 with a speed of 121.78, (the car could hit upwards of 170 mph in the straightaways) Best Indy finish 6th in 1941, Louis Durant.

The Pikes Peak Hill Climb years.
Johnny Mauro and family Alfa Romeo Tipo 308



The Mauro family lived in the Rocky Mountain region and anyone in that area was or would be overtime a Hill Climb fan. Johnny brought many top notch race cars to the Peak. The Kurtiss Kraft KK2000 from the Clark Gable movie, several Offenhauser powered cars, this Alfa Romeo, and even a Ferrari 375 . (He competed 14 times from 1933-1956)
Alfa Romeo in Indy race trim before PPHC practice days

There would only be a few changes to the car from its Indy race trim to being ready for the PPHC. Carburetion , fuel change and larger rear tires. Some say the Tipo 308 was a mechanics dream.

This bright red Alfa Romeo was raced by Johnny in 1948 to 3rd place overall with a time of 16:54, The following year in 1949 he did not finish, skidding out of control at the last corner just ten yards before the finish line and ran into several parked cars badly damaging the nose of the car.

Johnny would go on to race his Ferrari 375 for the remaining years on the Peak. In 1952 the Alfa Romeo Tipo 308 would have one more ride up America’s Mountain. Charlie Bryant would be the driver of the car and was sponsored by the Johnny Mauro dealership “Import Motors”. The car was becoming an old warhorse in the fast world of race car development. The expensive damaged grill from the 49 race was missing, just a big gasping hole in the nose and the Alfa motor had been changed to a smaller Offy. The last ride would be it’s fastest . 16:07.15, which was only good for 7th. Times change , race cars can either be parted out, passed on or be put away.

The Indianapolis 500 Museum

Where should a one of four built Italian race car with over 15 years of racing be put to rest? In the USA ,the longest running race is the Indy 500 with Pikes Peak being second. The Motor Speedway Hall of Fame museum inside the Indy track is known world wide . That is where great cars go. Details are a little hazy , and the timing unsure (1960’s) . That is where Johnny’s car is now. Restored with a new nose and paint, looking good, not always on display but often rotated onto the main floor. If you go, be sure to check it out, or if not on display ask the staff how its doing. A wonderful car with a wonderful story and a great place to stay.


Fuente: http://www.racingpastdevilsplayground.com/2017/02/20/johnny-mauro-and-the-italian-made-alfa-romeo-tipo-308/
 

Doctor Hackenbush

"No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"

La 8C 35 è proprio quella dell’importante vittoria conseguita nel 1936 da Nuvolari nella Coppa Ciano: nel 2013 è stata venduta all’asta per più di 7 milioni di euro.


 
Arriba