Bienvenido a Alfistas.com el foro sobre Alfa Romeo
Por favor ingresa o regístrate.



Favoritos 2 Favoritos

Autor Tema: 3. Los "Disco Volante" y 6C 3000 CM (1952-1954)  (Leído 32151 veces)

0 Usuarios y 1 Visitante están viendo este tema.

Junio 21, 2015, 01:33:02 am
Respuesta #135

Desconectado Doctor Hackenbush

  • Pulsar Alfista
  • *
  • Mensajes: 54232
  • "No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"
  • Awards Concedido a aquellos foreros que hayan entrado en un circuito con su Alfa Romeo Mención al forero con grandes aportes de los clásicos de Alfa Romeo Forero con 5 años de actividad continuada en el foro Reconicimiento a la aportación de información alfista, a su recopilación y u ord
    • Awards
  • Likes recibidos: 6176
Re:3. Los "Disco Volante" y 6C 3000 CM (1952-1954)
« Respuesta #135 en: Junio 21, 2015, 01:33:02 am »
Alfa Romeo 6C 3000 CM  (1953)


Salud 8)

Alta en Alfistas 14/9/07 [+2220] "Ningún halago iguala al insulto del necio"

Septiembre 09, 2015, 06:43:43 pm
Respuesta #136

Desconectado Doctor Hackenbush

  • Pulsar Alfista
  • *
  • Mensajes: 54232
  • "No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"
  • Awards Concedido a aquellos foreros que hayan entrado en un circuito con su Alfa Romeo Mención al forero con grandes aportes de los clásicos de Alfa Romeo Forero con 5 años de actividad continuada en el foro Reconicimiento a la aportación de información alfista, a su recopilación y u ord
    • Awards
  • Likes recibidos: 6176
Re:3. Los "Disco Volante" y 6C 3000 CM (1952-1954)
« Respuesta #136 en: Septiembre 09, 2015, 06:43:43 pm »



Salud 8)

Mayo 20, 2016, 07:42:57 pm
Respuesta #137

Desconectado Doctor Hackenbush

  • Pulsar Alfista
  • *
  • Mensajes: 54232
  • "No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"
  • Awards Concedido a aquellos foreros que hayan entrado en un circuito con su Alfa Romeo Mención al forero con grandes aportes de los clásicos de Alfa Romeo Forero con 5 años de actividad continuada en el foro Reconicimiento a la aportación de información alfista, a su recopilación y u ord
    • Awards
  • Likes recibidos: 6176
Re:3. Los "Disco Volante" y 6C 3000 CM (1952-1954)
« Respuesta #137 en: Mayo 20, 2016, 07:42:57 pm »


Salud 8)

Agosto 15, 2016, 09:47:58 pm
Respuesta #138

Desconectado Doctor Hackenbush

  • Pulsar Alfista
  • *
  • Mensajes: 54232
  • "No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"
  • Awards Concedido a aquellos foreros que hayan entrado en un circuito con su Alfa Romeo Mención al forero con grandes aportes de los clásicos de Alfa Romeo Forero con 5 años de actividad continuada en el foro Reconicimiento a la aportación de información alfista, a su recopilación y u ord
    • Awards
  • Likes recibidos: 6176
Re:3. Los "Disco Volante" y 6C 3000 CM (1952-1954)
« Respuesta #138 en: Agosto 15, 2016, 09:47:58 pm »

Salud 8)

Agosto 28, 2016, 08:25:37 pm
Respuesta #139

Desconectado Doctor Hackenbush

  • Pulsar Alfista
  • *
  • Mensajes: 54232
  • "No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"
  • Awards Concedido a aquellos foreros que hayan entrado en un circuito con su Alfa Romeo Mención al forero con grandes aportes de los clásicos de Alfa Romeo Forero con 5 años de actividad continuada en el foro Reconicimiento a la aportación de información alfista, a su recopilación y u ord
    • Awards
  • Likes recibidos: 6176
Re:3. Los "Disco Volante" y 6C 3000 CM (1952-1954)
« Respuesta #139 en: Agosto 28, 2016, 08:25:37 pm »





Salud 8)

Agosto 30, 2016, 07:13:07 pm
Respuesta #140

Desconectado Doctor Hackenbush

  • Pulsar Alfista
  • *
  • Mensajes: 54232
  • "No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"
  • Awards Concedido a aquellos foreros que hayan entrado en un circuito con su Alfa Romeo Mención al forero con grandes aportes de los clásicos de Alfa Romeo Forero con 5 años de actividad continuada en el foro Reconicimiento a la aportación de información alfista, a su recopilación y u ord
    • Awards
  • Likes recibidos: 6176
Re:3. Los "Disco Volante" y 6C 3000 CM (1952-1954)
« Respuesta #140 en: Agosto 30, 2016, 07:13:07 pm »


Salud 8)

Septiembre 09, 2016, 02:13:17 pm
Respuesta #141

Desconectado Doctor Hackenbush

  • Pulsar Alfista
  • *
  • Mensajes: 54232
  • "No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"
  • Awards Concedido a aquellos foreros que hayan entrado en un circuito con su Alfa Romeo Mención al forero con grandes aportes de los clásicos de Alfa Romeo Forero con 5 años de actividad continuada en el foro Reconicimiento a la aportación de información alfista, a su recopilación y u ord
    • Awards
  • Likes recibidos: 6176
Re:3. Los "Disco Volante" y 6C 3000 CM (1952-1954)
« Respuesta #141 en: Septiembre 09, 2016, 02:13:17 pm »
Uno de esos ejemplares de restauración discutible y discutida.


Alfa Romeo 1900C SS Coupe Speciale de Boano (1955)

The coachbuilt 1955 Alfa Romeo 3500C SS coupe was first shown at the Turin Motor Show | Bob Golfen photos









Sale of unique Alfa Romeo Boano Coupé in Scottsdale
refocuses question of restoration vs. preservation


Posted on: January 30, 2016 By: Bob Golfen Leave a comment

The coachbuilt 1955 Alfa Romeo 3500C SS coupe was first shown at the Turin Motor Show | Bob Golfen photos

Once again, the Gooding & Company auction presented some interesting “barn find” European sports cars at its Scottsdale sale, including one of the signature cars of the event, a one-a-kind 1955 Alfa Romeo 1900C SS Coupe Speciale, in distressed yet picturesque condition.

With evocative coachwork by Buano created for display at the 1955 Turin Motor Show, the Alfa was a center of attention at Gooding, even with a cracking repaint in an incorrect red color and some rough-looking dents on top of the alloy right-front fender.


Nonetheless, the stylistic magic of its fastback split-window greenhouse and other unique design features shone through and it sold Friday for a hammer price of $900,000 (not including auction fees) after a tortuous round of incremental bidding during which prospective owners jumped in and out of the competition.

So what now? Does the famed Alfa Romeo Boano live on as a “preservation” car or is it headed to the restoration shop? The car did win a preservation-class award at Pebble Beach, but does that mean it should remain in its current state?

That’s the conundrum that owners of original but much-less-than-pristine collector cars face these days: to restore or not to restore. A restoration might bring a car back to its original condition, but it erases the patina of history and use. Some cars cry out to be preserved as they are while others are in such shoddy condition that they become more-or-less a template for the restoration shop. Sometimes, that decision can be difficult.

Donald Osborne, the well-known classic car appraiser, commentator and long-time contributor to Sports Car Market magazine, said in an interview that each car has its own story and its own set of conditions, and each needs to be studied individually to determine what it should be and how it will be used by its new owner.


“You have cars that are true preservation cars, cars that have always been used and loved and cared for,” Osborne said. “Then there are cars that have been parked and abandoned for years, the so called barn-find cars.

And then you have cars that are just good, honest restoration candidates. You don’t have a lot of the original finish, what the factory craftsmen made and created, that still exists. And it that case, it should be given back to its original intent. And that’s a restoration.”


The Alfa would fall into the latter category, he noted, because it’s not really in preserved condition, despite its Pebble Beach accolade.

“It’s an extraordinary car, it’s in great shape, it’s amazing that it still survives,” Osborne noted. “But it’s not a preservation car. It’s a car to be restored, and the new owner, who just paid a pretty penny for it, intends to restore it back to its original glory, in its original yellow and black paint. And that’s what it deserves. It’s not about preservation at this point.”



Salud 8)

Octubre 27, 2016, 11:43:38 am
Respuesta #142

Desconectado Doctor Hackenbush

  • Pulsar Alfista
  • *
  • Mensajes: 54232
  • "No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"
  • Awards Concedido a aquellos foreros que hayan entrado en un circuito con su Alfa Romeo Mención al forero con grandes aportes de los clásicos de Alfa Romeo Forero con 5 años de actividad continuada en el foro Reconicimiento a la aportación de información alfista, a su recopilación y u ord
    • Awards
  • Likes recibidos: 6176
Re:3. Los "Disco Volante" y 6C 3000 CM (1952-1954)
« Respuesta #142 en: Octubre 27, 2016, 11:43:38 am »
[...]

•   1960: Alfa Romeo Superflow IV [Coupe Super Sport Speziale] Pininfarina

Este modelo, que se presentó en el Salón del Automóvil de Ginebra en la primavera de 1960, es la última evolución
 que Pininfarina realizó a partir del 6C 3000 CM #00128.

Fue portada de la revista "Sports Cars Illustrated" en febrero de 1961 e incorporaba un nuevo techo "de burbuja"
con lo que  recuperaba su configuración inicial de coupé.


•   1960 Vista del motor del Alfa Romeo 6C 3000 CM 1361.100128 montado en la cuarta versión de carrocería que
 "Pinin" Farina realizó sobre este chasis: Este Superflow IV, también es conocido como " Alfa Romeo Coupe Super
 Sport Speziale", "6C 3500 Super Sport Coupe" y tras su última restauración "3500 Supersport Bubble Topped".


Foto: Carlo proporcionada por  Doctor_Hackenbush
 

Foto proporcionada por EX3
 


Durante muchos años ha sido expuesto en Alemania en la excelente colección de Peter Kraus en el Rosso Bianco
 Museum, de donde procede ésta foto. No había vuelto a ser visto desde la venta de la colección completa en 2005.

 
Foto proporcionada por Doctor_Hackenbush
 


Foto proporcionada por Lumeboo
 


 

 
 

 

 

 

 
Enlace proporcionado por cuco
 

 

 

Fotos proporcionadas por Sombrita
 

Salud

8)



Este modelo, que se presentó en el Salón del Automóvil de Ginebra en la primavera de 1960, es la última evolución  que Pininfarina realizó a partir del 6C 3000 CM #00128.

Fue portada de la revista "Sports Cars Illustrated" en febrero de 1961 e incorporaba un nuevo techo "de burbuja" con lo que  recuperaba su configuración inicial de coupé.


Reaparece en el Concorso d' Eleganza Villa d'Este 2015.






























Salud 8)

Enero 11, 2017, 10:29:21 am
Respuesta #143

Desconectado Doctor Hackenbush

  • Pulsar Alfista
  • *
  • Mensajes: 54232
  • "No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"
  • Awards Concedido a aquellos foreros que hayan entrado en un circuito con su Alfa Romeo Mención al forero con grandes aportes de los clásicos de Alfa Romeo Forero con 5 años de actividad continuada en el foro Reconicimiento a la aportación de información alfista, a su recopilación y u ord
    • Awards
  • Likes recibidos: 6176
Re:3. Los "Disco Volante" y 6C 3000 CM (1952-1954)
« Respuesta #143 en: Enero 11, 2017, 10:29:21 am »



Salud 8)

Junio 11, 2017, 07:03:14 pm
Respuesta #144

Desconectado Doctor Hackenbush

  • Pulsar Alfista
  • *
  • Mensajes: 54232
  • "No te tomes tan en serio. Nadie más lo hace"
  • Awards Concedido a aquellos foreros que hayan entrado en un circuito con su Alfa Romeo Mención al forero con grandes aportes de los clásicos de Alfa Romeo Forero con 5 años de actividad continuada en el foro Reconicimiento a la aportación de información alfista, a su recopilación y u ord
    • Awards
  • Likes recibidos: 6176
Re:3. Los "Disco Volante" y 6C 3000 CM (1952-1954)
« Respuesta #144 en: Junio 11, 2017, 07:03:14 pm »












Last Surviving Alfa Romeo Disco Volante to Make its Mark at Hill Climb

Friday 5 June 2015

A fiery-red racing car, which has survived a history as chequered as the flag, hopes to make its presence felt when it competes at this year's Hill Climb.

The last remaining Alfa Romeo 3-litre Disco Volante will take to the start line, cheered on by up to 10,000 spectators at the event on 11 and 12 July.

The Disco Volante was technically advanced for its era, with a top speed of 160mph, but historically suffered with steering problems. During practice for the Monza race in 1954, it crashed, with Italian works driver Consalvo Sanesi at the wheel. The car caught fire and Sanesi was badly burned. As resources at the factory where it was built were stretched, the model was abandoned and disappeared off the radar.

From there, the remains of the fire-damaged car had a long and dramatic journey to restoration. After many years in a private museum, it was brought to the UK in 1985, where its new owners, Henry Wessells III and Christopher Mann, embarked on a huge restoration project, lasting over 20 years.

All of the original components of the Disco Volante’s 3-litre engine and 5-speed gearbox had survived the fire, with the unique carburettors even bearing traces of the fire extinguisher used at Monza in 1954!

The restoration was completed shortly before Wessells’ death in 2008, at the age of 82.

Today the Disco Volante races regularly at home and abroad, driven by Christopher Mann. As well as regular appearances at the Goodwood Revival, featuring as one of the Goodwood Greats, it’s sometimes used for the Mann family’s weekly trip to the supermarket!

Christopher Mann is looking forward to competing in the Pre-1961 Sports and Sports Racing Cars over 2200cc class at Chateau Impney Hill Climb.

He said: “Despite its dramatic, but undistinguished, period history and its very lengthy rebuild, it really is a special car to own and fantastic to drive. It was designed as a long distance racer, so isn’t ideally suited to sprinting, but I think the Chateau Impney course will make an interesting challenge.”

The Disco Volante is an exciting addition to the Hill Climb and we wish Christopher the best of luck against tough competition in his class.
- See more at: http://www.chateauimpneyhillclimb.com/blog/disco-volante-christopher-mann/#sthash.2kD7oKTP.dpuf
« última modificación: Junio 11, 2017, 07:12:07 pm por Doctor Hackenbush »


xx
"Al Volante del Alfa 33" - Motor 16 - "Deportivos 90" - 24/03/90

Iniciado por SoReT

11 Respuestas
1619 Vistas
Último mensaje Junio 16, 2011, 12:09:02 am
por sico
xx
COMPRO Volante Alfa 159/Brera o Spider "Gris Aquamarina"

Iniciado por daib27

20 Respuestas
1400 Vistas
Último mensaje Junio 14, 2010, 11:34:14 am
por daib27
xx
ruido al girar el volante,supuestamente te an dicho "bomba direccion"?importante

Iniciado por jadromania

1 Respuestas
1336 Vistas
Último mensaje Mayo 29, 2012, 08:14:35 am
por vitorius
xx
"Click" o sonido metálico al girar el volante.

Iniciado por nacho

12 Respuestas
3350 Vistas
Último mensaje Enero 22, 2014, 12:21:14 am
por Solanno
 


Users found this pages searching for: